Epizoda 41: Ivan Rečević

recevic yt

Biografija:

Ivan Rečević je jedan od ljudi sa najbogatijom karijerom na srpskoj marketinškoj sceni. Sve je počelo u srednjoj školi, čuvenom odeljenju robotičara u Politehnici, školi koja je dala veoma veliki broj genijalnih ljudi koji danas grade karijere širom sveta. Započeo je karijeru kao IT administrator i menadžer, a onda i kao suosnivač i partner u agenciji Huge Media i konslultantskoj agenciji Gaia Consulting. Ivan je neko ko konstantno uči i sebi zadaje nove izazove, pa je tako i svoju karijeru konstatno unapređivao i vrlo često istovremeno imao i po nekoliko uloga i titula. Radio je kao Google trener za agencije, ali i kao predavač na Fakultetu za medije i komunikacije. Danas, pored uloge u konsultanskoj agenciji Gaia Consulting, razvija impozantnu međunarodnu karijeru u kompaniji Bayer.
Ivan voli da kaže da se bavi sakupljanjem podataka na pravi način, sa što manje ličnih podataka, uz consent (saglasnost); organizacijom tehnologija, tehnoloških platformi koje omogućavaju praćenje performansi oglašavanja i korišćenja digitalnih teritorija, kao i stvaranjem vrednosti kroz prevođenje jezika podataka u biznis rečnik.

Opis epizode:

Ideja ove epizode je bila da vam približimo celu problematiku oko prikupljanja podataka, korišćenja podataka u marketinškoj industriji, kao i temu ‘’velikog posta’’ kako je to Ivan nazvao. Verujem da smo u razgovoru sa Ivanom dobili znatno više, jer je Ivan zaista podelio sa nama veliki broj informacija, primera, ali ono što je bitno napomenuti, celoj tematici je dao istorijski kontekst i objasnio odakle i od kada zapravo počinje problem sa kojim se suočava advertajzing industrija. 

Ivan Rečević, Partner @ Gaia Consulting – https://www.linkedin.com/in/irecevic/

Ivan objašnjava i preporučuje linkove:

  • Tehnološka podloga/osnov koji je omogućio zloupotrebu (task force dokument iz Februara 1997. koji zabranjuje third party cookie, je započet aprila 1995) – tim stručnjaka koji je pisao rane web standarde je prepoznao mogućnost zloupotrebe cookie-a kao tehnologije i preporučio da se ne koriste
  • Netscape tim (Martin Kihn) koji je kreirao i tim (Montulli) koji je ignorisao preporuke (automatsko blokiranje 3rd party cookie-a) je omogućio nesmetano kreiranje 3rd party cookie-a bez potrebe da korisnik browsera prihvati snimanje tih cookie-a.
  • Početak Doubleclick-a; kako je započela čitava industrija i sa kojim obećanjima (oralna istorija programatik oglašavanja) – Doubleclick počinje da koristi 3rd party cookie-je da profiliše korisnike interneta tj. posetioce web sajtova.
  • Federal Trade Commision zaključak o kupovini Doubleclick-a – kada je Doubleclick kupljen od strane Google-a, FTC je imao komentare na kupovinu. Do skoro je Doubleclick bio zasebna kompanija unutar Alphabeta iz razloga što podaci nisu smeli da se mešaju sa originalnim Google podacima.
  • Čovek koji je pravio sisteme – Dr. Boris – ljudi iza servera koji su kreirali sisteme koji sve to omogućavaju.
  • Od cofounder-a Doubleclick-a – komentari osnivača, kako je sve to izgledalo. Ključna stvar je bila ta, da doubpleclick nije nešto bio uspešan u početku, sve dok nisu angažovali čoveka iz agencije koji je objasnio šta u stvari programatik oglašavanje znači i kako može da se prodaje i koristi sa velikim oglašivačima. Prosta paralela je bila – kao TV oglašavanja samo na digitalu. Koliko god da klijent traži, toliko će i dobiti impresija. 
  • Fucking with magic” Mel Karmazian (komentar dva) – kako je Mel Karmazian reagovao na osnivače Google kada su prezentovali digitalno oglašavanje koje je nudilo merenje efekata oglašavanja.

    Problem je u tome što profilisanje na kraju dana ne pomaže boljem oglašavanju. Veliki broj profila je veštački stvoren na osnovu botova koji su posećivali digitalne prostore koje kompanije za praćenje prate. Primer. Naučni rad na temu kvalitetnog profilisanja.

Veliku zahvalnost dugujemo kompanijama koje su prepoznale kvalitet onoga što radimo i odlučile da nas podrže i daju nam vetar u leđa:

1. Pokrovitelj podkasta: MTS
Želeli bismo da vam skrenemo pažnju na jednu od usluga MTS-a: Dočekajte spremno eFiskalizaciju uz kompletnu podršku koju nudi mts. Na raspolaganju su vam rešenja, koja obuhvataju android uređaje najnovije generacije, sa SIM karticom za stalnu vezu sa internetom, aplikaciju fiskalne kase i mogućnost Cloud portala naprednih funkcionalnosti za bezbedno čuvanje svih podataka i poslovnu analitiku, kao i održavanje i podršku stručnog tima 24/7. https://mts.rs/Poslovni/Fiskalizacija

2. Partneri podkasta:
OTP banka
– kompanija Mastercard
– kompanija Idea
U Ideinoj online prodavnici unesite promo kod digitalk500 i očekuje vas 500 dinara popusta prilikom vaše online kupovine!

3. Prijatelj podkasta: Izdavačka kuća Finesa
U ovoj epizodi podelićemo dve knjige ’ ’FOMO | Strah od propuštanja’’ izdavačke kuće Finesa onima koji budu najbrži i najkreativniji sa komentarima, a možete nam slobodno pisati i na info@digitalk.rs i direktno nam uputiti komentar, sugestiju ili primedbu. Takođe, svi oni koji na Finesinom websajtu poruče knjige i unesu promo kod digitalk dobiće 10% popusta na već snižene cene izdanja na sajtu: https://www.finesa.edu.rs/

Scroll to Top