digitalk Media Days Niš 2025

Predavanje

četvrtak 23. oktobar

15:35 - 16:50

Podelite ovaj članak na društvenim mrežama:

Panel: Money Talks: Monetization Verticals & New Formats

In a time of shifting audience habits and advertising fatigue, sustainable revenue models are no longer optional — they are existential. This panel brings together media leaders who have pioneered new monetization verticals, innovated with formats, and built loyal audiences that pay, support, or subscribe.

Branko Brkić

Branko Brkić je pionirski urednik, izdavač i medijski inovator poznat po svom hrabrom doprinosu nezavisnom novinarstvu u Južnoafričkoj Republici i šire. On je osnivač projekta Kontinuum, globalne inicijative pokrenute s ciljem unapređenja održivog novinarstva i medijskih inovacija.

Brkić je najpoznatiji kao osnivač i glavni urednik portala Daily Maverick, jedne od vodećih istraživačkih novinskih platformi u Južnoafričkoj Republici, kojom je rukovodio od njenog osnivanja 2009. do 2024. godine. Pod njegovim vođstvom, Daily Maverick je postao temelj odgovornog novinarstva u regionu, igrajući ključnu ulogu u velikim istraživačkim pričama poput GuptaLeaks, koje su razotkrile duboku političku korupciju i donele međunarodno priznanje.

Tokom svoje karijere, Brkić je pokrenuo nekoliko uticajnih publikacija i dobio brojne nagrade za integritet i inovacije u medijima. Nastavlja da oblikuje budućnost novinarstva kroz projekte usmerene na nove modele informisanja koji osporavaju tradicionalne pristupe i stavljaju javni interes u središte medijskog ekosistema.

Dina Hrastović

Dina Hrastović je direktorka TG studija u Telegram Medija Grupi, kreativnoj agenciji za marketing sadržaja kod jednog od vodećih hrvatskih izdavača. Takođe je direktorka sadržaja konferencije Money Motion, ​​najveće FinTeh konferencije u Centralnoj i Istočnoj Evropi, i članica upravnog odbora CroAI – Hrvatskog udruženja za veštačku inteligenciju – gde promoviše odgovornu upotrebu veštačke inteligencije u poslovanju, medijima i društvu. Sa bogatim iskustvom u novinarstvu i višegodišnjim iskustvom u strategiji sadržaja, ona je priznati govornik na preseku tehnologije, komunikacije i preduzetništva.

Ana Mirković

Ana Mirković je izvršna direktorka i suosnivačica Instituta za digitalne komunikacije, gde predaje kurseve iz strategije, planiranja i komunikacije. Master studije psihologije završila je na Univerzitetu u Beogradu, a doktorske studije na Univerzitetu Ujedinjenih nacija za mir (UPEACE) – Evropski centar za mir i razvoj (ECPD). Ana takođe radi kao profesorka na Katedri za psihologiju Fakulteta za organizacione nauke, Eduka.

Značajan deo Aninog rada posvećen je edukaciji dece i roditelja, sa fokusom na negovanje i održavanje otvorenih kanala komunikacije. Ova posvećenost najjasnije je došla do izražaja kroz tri sezone obrazovne TV serije „Porodična mreža”, koju je osmislila i vodila u okviru Obrazovnog programa Javnog servisa.

Ana je, zajedno sa koleginicom Anom Martinoli, koautorka Priručnika o medijskoj, informacionoj i digitalnoj pismenosti za decu i roditelje. Takođe je koautorka priručnika namenjenog preduniverzitetskom obrazovanju i poslovnom sektoru na istu temu.

Joshi Herrmann

Joši Herman je osnivač kompanije „Mil Media“, koja objavljuje visokokvalitetno lokalno novinarstvo u Mančesteru, Glazgovu, Birmingemu, Liverpulu, Šefildu, a sada i u Londonu. Najpoznatija po svojim duboko istraženim tekstovima i modelu plaćenih newslettera, kompaniju je Džon Bern-Mardok iz Financial Times-a opisao kao „jedan od najzanimljivijih i najimpresivnijih medijskih startapa u poslednjoj deceniji“. Nedavno je Mill Media dobila investiciju od uglednih ličnosti, među kojima je i izvršni direktor CNN-a i bivši generalni direktor BBC-ja, ser Mark Tompson.

Joši je osnovao „Mil“, lokalni newsletter koji pokriva oblast Velikog Mančestera, kao samostalni projekat u junu 2020. godine, a kompanija danas ima novinare i urednike u šest gradova. Newsletter čita više od 150.000 pretplatnika putem e-maila, a više od 10.000 njih su pretplatnici koji plaćaju sadržaj. Senator Berni Sanders posetio je kancelariju Mill Media u Mančesteru i opisao krizu lokalnog novinarstva kao „katastrofu za demokratiju“. U prošlosti, Joši je izveštavao za „Tajms“, „Telegraf“, „Gardijan“ i „London Ivning Standard“, a dva puta je dobio visoke pohvale na dodeli nagrada Britanske štampe.

Jelena Milošević

Jelena Milošević vodi rad MDIF-a u Jugoistočnoj Evropi, nadgledajući strategiju, investicije i tehničku podršku za medije šrom Albanije, Bosne i Hercegovine, Hrvatske, Kosova, Crne Gore, Severne Makedonije, Slovenije i Srbije.

Kao direktorka MDIF Fonda za Zapadni Balkan, usmeravala je strategiju, proširivala investicione mogućnosti i jačala tehničku podršku medijskim partnerima širom regiona. Na osnovu ovog uspeha, sada rukovodi objedinjim aktivnostima MDIF-a u ovih osam međusobno povezanih zemalja, fokusirajući se na podršku klijentima, razvoj programa i kontinuirano vođenje Fonda za Zapadni Balkan i Amplify programa.

Jelena ima više od dve decenije iskustva u medijima i poslovanju, uključujući rukovodeće pozicije u B92 Srbija, Ringier Axel Springer Srbija i USAID Cardno projektu. Njeno obrazovanje obuhvata diplomu osnovnih studija računarskih nauka i izvršni master poslovne administracije (MBA). Živi u Beogradu, govori srpski, engleski i ruski jezik.

Scroll to Top